Agata Nowak

O mnie

Pozytywne podejście do terapii

Jestem psychologiem i certyfikowanym międzynarodowym terapeutą MNRI ®. Specjalizuję się w diagnozie i terapii dzieci, trudnej młodzieży oraz osób dorosłych.
Do każdego pacjenta podchodzę indywidualnie kierując się holistycznym podejściem, zwracając uwagę na wszelkie aspekty życia od trudności i potrzeb, poprzez jego cele i plany dalekosiężne. W pracy kieruję się pozytywnym podejściem czerpiąc energię z psychologii pozytywnej, która jest bliska mojemu sercu. Psychologia pozytywna skierowana jest na rozwój wewnętrzny człowieka i życie pełnią życia, które stanowią miarę dobrostanu, skupia uwagę na kreatywności, inteligencji emocjonalnej, humorze, mądrości i szczęściu człowieka, sprzyja aktywnemu działaniu i wiedzy, o tym jak sobie radzić z niepowodzeniem, zamiast bezczynnie rozmyślać o problemach lub samemu sobie je stwarzać brakiem umiejętności wglądu w samego siebie.

„Rozumienie jest trudne, dlatego większość ludzi ocenia”.
Carl Gustav Jung

Agata Nowak
Gwiazdki

Budowanie lepszej przyszłości

Pomagam w rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych, w nawiązywaniu zdrowych relacji międzyludzkich, w radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Wspieram również osoby w trudnych sytuacjach życiowych takich jak żałoba, strata, rozwód, kryzysy psychologiczne. Pomagam w procesie samoakceptacji. Udzielam wsparcia osobom, które przechodzą stresujący okres w życiu, znalazły się w sytuacjach trudnych, bądź ciężko im czerpać satysfakcję z życia. Oferuję wsparcie rodzicom, którzy zmagają się z trudnościami w wychowaniu swoich pociech.

Podczas terapii opieram się na podejściu poznawczo-behawioralnym. W pracy z dziećmi wykorzystuję metody oparte o zabawę, grę terapeutyczną, ruch i rysunek.
Pracując z dziećmi jak i dorosłymi staram się nawiązać relację oparte na zaufaniu i szacunku. Podczas pracy terapeutycznej dbam o stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której pacjenci mogą swobodnie dzielić się swoimi emocjami. Pomagam im doświadczyć akceptacji i zrozumienia siebie i relacji, które zachodzą w ich życiu. Z radością towarzyszę pacjentom w procesie przewartościowywania swojego życia, skupiając się na teraźniejszości i ich obecnym doświadczeniu, aby mogli czerpać z niego satysfakcje.

(…) każda ludzka istota jest bohaterem dramatu. (…)Patrząc z boku, w pewnym sensie nawet najbardziej banalna osoba jest niezmiernie interesująca, gdy ujrzymy ją w pełni, jako tę właśnie osobę, jako tę właśnie żyjącą istotę, która została wrzucona w ten świat w miejscu nie przez nią wybranym i obcym, torującą sobie drogę wśród różnych przeszkód. Erich Fromm, O sztuce słuchania.

Oferuję wsparcie osobom, które doświadczają kryzysu emocjonalnego, mają niskie poczucie własnej wartości, doświadczają chronicznego lęku, zmagają się z poczucie braku sensu życia i bezradnością przewlekłego stresu, stanów obniżonego nastroju, mają poczucie zagubienia, doświadczyły przemocy, mają trudności w nawiązywaniu prawidłowych relacji. Wspieram i towarzyszę w pokonywaniu trudności życiowych związanych z brakiem satysfakcji w różnych aspektach życia pacjenta. 

W swojej pracy stawiam na ciągły rozwój i wciąż podnosząc swoje kompetencje uczestnicząc w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach.

Wierzę, że każda osoba potrafi zmienić nastawienie – potrzebuje jedynie niewielkiej pomocy i trochę własnej inicjatywy w odnalezieniu sensu swojego życia. Cytując: „łatwiej przeniknąć świat niż samego siebie” Carl Gustav Jung, chylę czoła za te głębokie i jakże oczywiste stwierdzenie.

„Wartość człowieka ostatecznie nigdy nie wyraża się w stosunku do danego człowieka, tylko w stosunku do siebie samego. Dlatego też nigdy nie powinniśmy uzależniać naszego poczucia własnej wartości albo też poczucia własnej godności od innych ludzi, bez względu na to, jak cierpielibyśmy z tego powodu.” Carl Gustav Jung.

Moje wykształcenie

Ukończone studia wyższe:

Ukończone Jednolite Studia Magisterskie

kierunek: Psychologia

Ukończone Studia licencjackie

kierunek: Zarządzanie kryzysowe

Kursy i szkolenia

Ukończone kursy i szkolenia

Nieustannie rozwijam swoje kompetencje zawodowe, uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Poniżej moje kursy i szkolenia, które zrealizowałam.

Szkolenie

Ukończone szkolenia MINRI® uprawniające do udziału w konferencjach, turnusach, klinikach, w badaniach i publikacjach opartych na MINRI®. W następie uzyskano status MINRI® SPECJALISTA TERAPII NEUROTAKTYLNEJ

Szkolenie

Ukończony Intensywny Profesjonalny Edukacyjny Trening (IPET) MINRI® Terapia NeuroTaktylna

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów ustno - twarzowych. Poziom 2

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych. Poziom 2

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów ustno - twarzowych. Poziom 1

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych. Poziom 1

Szkolenie

Uczestnictwo międzynarodowym kursie: MINRI® Terapia NeuroTaktylna, a integracja motoryki pierwotnej i odruchów. Poziom 2

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie i szkoleniach: MINRI® Terapia NeuroTaktylna. Poziom 1

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Choroba afektywna dwubiegunowa ( ChAD ) w praktyce psychologa: diagnoza i terapia

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Osobowość narcystyczna i zaburzenia współwystępujące we współczesnym świecie

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Borderline: Wyzwanie w pracy z pacjentem z pogranicza

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Terapia schematów w leczeniu zaburzeń osobowości borderline

Trening

Uczestniczenie w szkoleniu: Trening umiejętności społecznych

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Jak sobie radzić z trudnym zachowaniem dziecka

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Diagnoza i terapia zaburzeń związanych z traumą

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Rysunek dziecka jako narzędzie diagnostyczne

Kurs

Uczestniczenie w kursie: Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami dziecka i nastolatka?

Kurs

Uczestniczenie w kursie: Sztuka dobrego życia: Jak być sobą w domu i w pracy

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Psychologia w logopedii

Kurs

Uczestniczenie w kursie specjalistycznym: Dziecko w rodzinie przemocowej: diagnoza i interwencja

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Rozwój seksualny dzieci i młodzieży

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Interwencja kryzysowa dla osób doświadczonych wojną w Ukrainie

Kurs

Uczestniczenie w kursie: Gry edukacyjne i łamigłówki w doradztwie zawodowym dla uczniów kl. 7-8 szkoły podstawowej na zajęciach stacjonarnych i na odległość z zastosowaniem tablicy Jamboard”

Kurs

Uczestniczenie w kursie: „Metoda portfolio w orientacji zawodowej w edukacji wczesnoszkolnej”

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu

Kurs

Uczestniczenie w kursie: „Metoda lapbooka w doradztwie zawodowym w szkole podstawowej w klasach 4-6”

Kurs

Uczestniczenie w kursie: „Metoda portfolio w preorientacji zawodowej w przedszkolu”

Szkolenie

Uczestniczenie w szkoleniu: System motywacyjny narzędziem do redukowania zachowań niepożądanych

Kurs

Uczestniczenie w kursie: Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci w kontekście zaburzeń SI

Umów się na wizytę

Potrzebujesz pomocy?

Pomagamy dzieciom odnaleźć swój głos i budować zdrowe relacje

Istnieją pewne opóźnienia rozwoju mowy (ORM), które pod wpływem stymulacji rodziców czy lub nauczycieli w przedszkolu normują się. Nigdy jednak nie można tego zagwarantować w 100%. Nie należy więc słuchać opinii innych osób, nawet specjalistów w pokrewnych dziedzinach, lecz wszystkie niepokojące symptomy skonsultować z logopedą czy neurologopedą. Ważne, żeby zrobić to odpowiednio wcześnie. Nie zaszkodzi skonsultować ze specjalistą własnych obaw.

+48 662 180 260

+48 794 505 208