Marzena Kozak

Kim jestem

Marzena Kozak

Prywatnie jestem szczęśliwym człowiekiem, a z zawodu jestem przede wszystkim neurologopedą.  Dodatkowo ukończyłam kilka kierunków studiów i kilkadziesiąt kursów specjalistycznych, które umożliwiły mi holistyczne podejście do drugiego człowieka i wzbogaciły mój ukochany zawód o terapie wspomagające prawidłowy rozwój dziecka. 
Od ponad 20 lat pracuję z dziećmi w wieku od 6 miesiąca życia. 
Kilkanaście lat pracowałam w Żłobkach, w Przedszkolach, w Stowarzyszeniach na rzecz Dzieci chorych, w Ośrodkach specjalistycznych, w Zakładzie Opieki Zdrowotnej, w Domu dla Niepełnosprawnych. Przez 14 lat pracowałam w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach z dziećmi i młodzieżą specjalnej troski. 
Prowadziłam szkolenia dla logopedów, występowałam na konferencjach naukowych, prowadziłam prelekcje dla uczniów szkół podstawowych.
Współpracowałam z dziećmi i z osobami dorosłym: z zespołem Downa, z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, z mutyzmem, z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, z schizofrenią, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z pacjentami po przebytych udarach, z demencją starczą, z chorobą Alzheimera. 
Marzena Kozak
Gwiazdki
LogoMedik psycholog scaled
Gwiazdki
Obecnie prowadzę terapie, z dziećmi które potrzebują logopedycznej korekcji wad wymowy, wsparcia w prawidłowym rozwoju oraz z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. 
Nieobca mi jest bezsilność w pokonywaniu trudności w chorobach, wadach i zaburzeniach. Przez ponad 20 lat niosę pomoc chorym i potrzebującym mojej pomocy. 
Przez cały ten okres czasu podnoszę swoje kwalifikacje, aby sprostać wyzwaniom i oczekiwaniom innych ludzi dotkniętych piętnem choroby, zaburzeniem lub wadą utrudniającą jego egzystencję. 
Jednak najbliższa mojemu sercu jest praca z małymi dziećmi, ponieważ są szczere, bezpośrednie, chętnie współpracują i potrafią rozpromienić każdy deszczowy dzień. 
To, co jest najcenniejsze nic nie kosztuje. 
Janusz Korczak pisał – Kiedy się śmieje dziecko, śmieje się cały świat. 
I to kolejna prawda, bo ja ten świat mam na co dzień, za co dziękuję dzieciom. Dzięki dzieciom mój świat malowany jest bezinteresowną miłością. 
Nie mogłam wymarzyć sobie lepszego zawodu. 
Moja wartość

Kiedyś, ktoś bardzo mi bliski, powiedział

Gdy kochasz to, co robisz, to nigdy nie przepracujesz ani jednego dnia.
W praktyce zweryfikowałam znaczenie tych wielkich słów i to była prawda.
Gdy do tych słów doda się jeszcze szacunek i zrozumienie potrzeb drugiego człowieka, to wspólnym mianownikiem będzie: Pasja do wykonywanego zawodu.

Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu nikogo nie osądzam.
Łatwiej jest krytykować, zaś trudniej jest zrozumieć.
Nauczyłam się słuchać i czytać drugiego człowieka.

O nas logopedia

Moje wykształcenie

Ukończone studia wyższe:

Ukończone Podyplomowe Studia

kierunek: Neurologopedia

Ukończone Podyplomowe Studia

kierunek: Integracja Sensoryczna

Ukończone Podyplomowe Studia Logopedyczne

kierunek: Logopedia

Ukończone Studia magisterskie

kierunek: Zintegrowane Kształcenie Wczesnoszkolne i Przedszkolne z Terapią Pedagogiczną

Ukończone Studia licencjackie

kierunek: Zintegrowane Kształcenie Wczesnoszkolne i Przedszkolne z Logopedią Szkolną

Kursy i szkolenia

Ukończone kursy i szkolenia

Nieustannie rozwijam swoje kompetencje zawodowe, uczestnicząc w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Poniżej moje kursy i szkolenia, które zrealizowałam.

Szkolenie

Ukończone szkolenia Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 4-8 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg Niny Förster i A. Kittel.

Szkolenie

Ukończone międzynarodowych szkoleń MNRI®

Szkolenie

Ukończone szkolenia Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel.

Szkolenie

Ukończone szkolenia MINRI® uprawniające do udziału w konferencjach, turnusach, klinikach, w badaniach i publikacjach opartych na MINRI®. W następie uzyskano status MINRI® SPECJALISTA TERAPII NEUROTAKTYLNEJ.

Szkolenie

Ukończony Intensywny Profesjonalny Edukacyjny Trening (IPET) MINRI® Terapia NeuroTaktylna.

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów ustno - twarzowych. Poziom 2.

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych. Poziom 2.

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów ustno - twarzowych. Poziom 1.

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie: MINRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych. Poziom 1.

Szkolenie

Uczestnictwo międzynarodowym kursie: MINRI® Terapia NeuroTaktylna, a integracja motoryki pierwotnej i odruchów. Poziom 2.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Diagnoza i Terapia Ręki z elementami grafomotoryki – kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym, uzyskanie tytułu Terapeuta Ręki I i II stopnia.

Szkolenie

Uczestnictwo w międzynarodowym kursie i szkoleniach: MINRI® Terapia NeuroTaktylna. Poziom 1.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Logopedia bez tajemnic. Psychologia w logopedii,

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Diagnoza i terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Kurs modułowy ORM.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Dziecko dwujęzyczne w gabinecie logopedy.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Psychologia w mutyzmie wybiórczym.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Neuroanatomia w diagnozie logopedycznej dzieci i dorosłych.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Mowa bezdźwięczna. Diagnoza metody korekcji, terapia logopedyczna.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Co logopeda o słuchu wiedzieć powinien. Fizjologia, patologia, diagnostyka.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Gryzaki logopedyczne.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Seplenienie boczne. Diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Dyzartria i terapia dyzartrii.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Terapia miofunkcjonalna. Pionizacja języka i oddychanie w terapii logopedycznej.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Masaż Shantala w aspekcie logopedycznym. Praca z niemowlęciem i małym dzieckiem.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Ocena stanu funkcjonalnego nerwów czaszkowych w ujęciu logopedycznym.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Nadmierne ślinienie się w logopedii.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Opóźniony rozwój mowy, a zaburzenia funkcji ręki.

Kurs

Uczestnictwo w bloku kursów: Logopedia bez tajemnic. Psychologia w logopedii.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Złość. Wróg czy przyjaciel dziecka? Jak sobie z nią radzić?

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Wędzidełka-studia przypadków.

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu-jak zachęcić do współpracy?

Kurs

Uczestnictwo w kursie: Multidyscyplinarna współpraca w zawodzie logopedy.

Konferencja

Uczestnictwo w Konferencji Wyzwania w Integracji Sensorycznej organizowanej w Sandomierzu.

Szkolenie

Praktyka i szkolenia w zakresie integracji sensorycznej w Sieci Świetlic Środowiskowych i Ośrodków Wsparcia dla Rodzin „4 Kąty” w Kielcach.

Kurs

Uczestnictwo w kursie oraz szkoleniach: Trening Umiejętności Społecznych.

Kurs

Uczestnictwo w kursie Emphaty Dolls – uzyskanie tytułu certyfikowanego terapeuty.

Konferencja

Uczestnictwo w VI Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej w Warszawie. Wieloaspektowość w logopedii – wyzwania XXI wieku. Niepłynność mowy, opóźniony rozwój mowy, niedokształcenie pochodzenia korowego.

Szkolenie

Uczestnictwo w szkoleniu organizowanym przez Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział Kielce na temat: Autyzm i Zespół Aspergera – funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej i przedszkolnej.

Konferencja

Uczestnictwo w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo – Szkoleniowej na temat: Aktualne problemy diagnozy i terapii osób ze sprzężonymi niepełnosprawnościami oraz opieki nad nimi. Warsztaty szkoleniowe.

Konferencja

Uczestnictwo na III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej na temat: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w drodze ku dorosłości. Wystąpienie z tematem pracy: Dialog jako porozumienie bez granic. Wystąpienie rozszerzone o badania naukowe oraz publikacje.

Umów się na wizytę

Potrzebujesz pomocy?

Pomagamy dzieciom odnaleźć swój głos i budować zdrowe relacje

Istnieją pewne opóźnienia rozwoju mowy (ORM), które pod wpływem stymulacji rodziców czy lub nauczycieli w przedszkolu normują się. Nigdy jednak nie można tego zagwarantować w 100%. Nie należy więc słuchać opinii innych osób, nawet specjalistów w pokrewnych dziedzinach, lecz wszystkie niepokojące symptomy skonsultować z logopedą czy neurologopedą. Ważne, żeby zrobić to odpowiednio wcześnie. Nie zaszkodzi skonsultować ze specjalistą własnych obaw.

+48 662 180 260

+48 794 505 208