
Wg metod Elżbiety Sachajskiej, Katarzyny Szłapy oraz własne metody pracy terapeutycznej.
Cel:
Ćwiczenia te, mają zapobiegać mówieniu na wdechu, arytmii oddechowej, rozbieżności między tekstem mówionym, a rytmem oddychania.
Zabawy:
Zabawy: Zapachy.
Zabawy: Śmiech, to zdrowie
Zabawa: Liczę
Zabawa: Co słyszysz?
Zabawa: Zrób tak, jak ja.
Cel:
Do przeprowadzenia ćwiczeń możemy wykorzystać różnorodne pomoce:
zabawki, klocki, obręcze, instrumenty muzyczne: bębenek, grzechotki, plastikowe buteleczki, w których umieszczamy: groch, fasolę, kamyki, muszelki, piasek…
Aby uatrakcyjnić zabawę dziecko z naszą pomocą może wykonać własny instrument muzyczny.
Wtedy zadziałamy na jego dłonie: mięśnie, ścięgna, stawy.
Szczególnie ważną rolę w kształtowaniu się mowy odgrywa ogólny rozwój funkcji ruchowych, ich koordynacja i precyzyjne ruchy rąk. Bliskość anatomiczna w korze mózgowej ośrodków odpowiedzialnych za ruchy rąk i sprawność języka powoduje, że istnieje między nimi ścisła zależność.
Cel:
Zabawa: Głoska sz
W kolejnych etapach ćwiczeń głoskę sz możemy wypowiadać w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie.
Wg metod Joanny Kobosko, oraz własne metody ćwiczeń.
Do zabawy będzie potrzebny dzwonek.
Cel:
Zabawa: Czy pamiętasz?
Do zabawy będą potrzebne obrazki lub rysunki oraz napisy: obrazki: żółty ser, banan, zielony sok w szklance, pomarańczowy sok w szklance, ogórek, pomidor. Napisy: SER, BANAN, SOK, OGÓREK, POMIDOR.
Zabawa Kształtowanie pamięć słuchowej
Zabawa: Instrumenty muzyczne
Zabawa: Otaczające nas dźwięki
Życzę udanych ćwiczeń i zabaw
Przygotowała
Marzena Kozak
Centrum Terapii LOGO-MEDIK w Kielcach oferuje holistyczne podejście do terapii dzieci, młodzieży i dorosłych. Specjalizujemy się w wielu rodzajach terapii i wsparciu emocjonalnym, dbając o indywidualne potrzeby pacjentów.